ASH "Kluż - Obrona Siedmiogrodu" 28-29/09/18
Moderatorzy: Mazor, Ares1982, zebu
Więc tak, kilka pytań
Po1. Grigori jak tam nasze mundury? Czy wszystko aktualne I sprawne czy trzeba coś naprawić, jeśli nie masz czasu podrzuć na strzelanie ja się tym zajmę.
Po2. Czy będzie miał ktoś pożyczyć replikę automatyczną która spełnia wymogi "CQB", ja mam tylko snajperke (która i tak musze owinąć szmatką) w przypadku gdybym musiał atakować bunkier to z nią nie jestem w stanie tego zrobić.
Po3. Jakie są przewidywane koszta przejazdu w obie strony, żeby przygotować się na ten wesoły autobus :D
Po4. Jakie ogarniacie światełka czyt. Te imitujące wystrzal xd
Po1. Grigori jak tam nasze mundury? Czy wszystko aktualne I sprawne czy trzeba coś naprawić, jeśli nie masz czasu podrzuć na strzelanie ja się tym zajmę.
Po2. Czy będzie miał ktoś pożyczyć replikę automatyczną która spełnia wymogi "CQB", ja mam tylko snajperke (która i tak musze owinąć szmatką) w przypadku gdybym musiał atakować bunkier to z nią nie jestem w stanie tego zrobić.
Po3. Jakie są przewidywane koszta przejazdu w obie strony, żeby przygotować się na ten wesoły autobus :D
Po4. Jakie ogarniacie światełka czyt. Te imitujące wystrzal xd
Dodatkowa garść informacji odnośnie Medyków i amunicji.
MEDYK
Tak jak pisałem w innym wątku zasady leczenia medyka trochę się zmienią, jednakże będą nastawione na jak najbardziej dynamiczną rozgrywkę. Na ten czas planuje, że będą wyglądać tak.
- Medyk będzie miał przy sobie określoną ilość bandaży, strzykawkę, zasypkę sulfamidową i chustę trójkątną.
- Medyk leczy poprzez opatrzenie rannego w zależności od tego co wypadnie na kostce:
1 - zabity - powrót na respa
2,3 - ciężko ranny - medyk musi zasypać ranę zasypką, podać morfinę ze strzykawki (tylko udać) a także założyć chustę trójkątną lub zwykły bandaż.
4,5,6 - lekka rana - medyk zakłada bandaż.
- Po zakończeniu wymaganych czynności, ranny od razu wraca do gry bez czekania przez jakiś czas.
- Ranny może zostać odciągnięty w bezpieczne miejsce by uzyskać leczenie. Może pomagać medykowi czy komuś drużyny w przeciągnięciu obok, ale co najwyżej odpychając się nogami. Jeśli ktoś wstanie w takiej sytuacji by przejść obok, to znaczy, że dostał na tyle słabo by od razy wrócić na respa.
- Ranna osoba musi czekać po trafieniu co najmniej 1 minutę. Potem może odejść na respa. Maksymalny czas czekania na medyka to 5 minut. Czyli po pierwszej minucie ranny decyduje czy chce czekać lub nie.
- Bycie uleczonym będzie nagradzane możliwością natychmiastowego powrotu do gry, po zostawieniu bandaża na respie. Reszta osób będzie musiała swoje odczekać. Raczej nie będzie zasady 5x5 a bardziej 5x8 (5 minut czekania lub 8 osób) by premiować właśnie leczenie. Ostateczna decyzja w tej kwestii zostanie podjęta na miejscu gdy będzie już jasna dokładna liczba osób na grze, co jest decydującym czynnikiem.
- Do medyka nie będzie wolno strzelać. Będzie to karane zabraniem stronie przeciwnej bandaża, a tym samym zmniejszenie jej zdolności leczenie. Medyk również nie może prowadzić ognia.
BROŃ I AMUNICJA
W kwestii STG, żeby była jasność. W pierwszym poście jest napisane, że serią strzelają tylko bronie mające poniżej 400 fps i wsparcia. Czyli WSZYSTKIE inne repliki strzelają pojedynczym, w tym również (ale nie tylko) STG. Battle Arena jest terenem gdzie przeważa jednak głównie walka na bliskie i średnie dystanse, dlatego została podjęta taka decyzja. Bezpieczeństwo jest najważniejsze. Bardzo zalecam także by osoby z silniejszymi replikami miały przy sobie boczniaka lub zabrały coś słabszego.
Inny punkt pierwszego postu porusza, że "Można mieć przy sobie max. 300 kulek w dowolnej ilości magazynków. Uzupełniać je można TYLKO na respie. Jeśli to możliwe prosimy o nie używanie Hi-Capów (oczywiście wiadomo, że do niektórych broni nie ma innych magazynków, ale jeśli ma się np. kilka hi-capów, to by te 300 kulek podzielić między nie, a nie wszystkie do jednego)" . To oczywiście zostaje, aczkolwiek Husky natchnął mnie do wprowadzenie jeszcze innych limitów, ale to już zostawiam jako niespodziankę na miejscu ;)
W kwestii Broni Wsparcia w pierwszym poście jest napisane tak: "-Broń wsparcia (zarówno historyczna i nie historyczna) – Strzelec musi mieć co najmniej 1 ładowniczego (można mieć maksymalnie 3). Ładowniczy będą określeni przed rozpoczęciem rozgrywki, a ewentualne zmiany będą mogły nastąpić w przerwie. Strzelec BW może strzelać tylko gdy bezpośrednio obok niego znajduje się co najmniej 1 ładowniczy. Ładowniczy w momencie kiedy strzelec strzela, nie może sam strzelać z własnej broni (bo przecież podaje amunicje ;) ). Jeśli 1 strzelec ma kilku ładowniczych, mogą się oni wymieniać „przy pomaganiu” strzelcowi BW. Broń wsparcia max 550 fps."
Żeby uściślić i uzupełnić. Broń wsparcia może mieć przy sobie do 1500 kulek + każdy amunicyjny może jeszcze mieć dla niej dodatkowe 500 (nie wlicza się w to tych 300 dla siebie). Czyli jeśli jest jeden amunicyjny, to broń wsparcia ma łącznie 2000 kulek. Jeśli jest ich 3, ma 3000 kulek. Te dodatkowe 500 ma być gdzieś odsypane i w razie potrzeby dosypuje się do broni wsparcia. Przez zwrot "Strzelec BW może strzelać tylko gdy bezpośrednio obok niego znajduje się co najmniej 1 ładowniczy" rozumie się, że ładowniczy jest DOSŁOWNIE na wyciągnięcie ręki (mogą się swobodnie poklepać po barku, zbić żółwika czy co tam chcą). Pozostali ładowniczy mogą być max 10 metrów obok strzelca. W przypadku pomieszczeń, to w tym samym, lub maksymalnie pokój obok. Jeśli właściciel BW się na to zgodzi, ładowniczy może przejąć karabin i z niego strzelać, ale także potrzebuje obok siebie drugiego ładowniczego. Zmiana ładowniczych będzie możliwa tylko w przerwach między etapami. W trakcie walki można co najwyżej zrezygnować z tej funkcji, ale nie zacząć ją nagle pełnić."
MEDYK
Tak jak pisałem w innym wątku zasady leczenia medyka trochę się zmienią, jednakże będą nastawione na jak najbardziej dynamiczną rozgrywkę. Na ten czas planuje, że będą wyglądać tak.
- Medyk będzie miał przy sobie określoną ilość bandaży, strzykawkę, zasypkę sulfamidową i chustę trójkątną.
- Medyk leczy poprzez opatrzenie rannego w zależności od tego co wypadnie na kostce:
1 - zabity - powrót na respa
2,3 - ciężko ranny - medyk musi zasypać ranę zasypką, podać morfinę ze strzykawki (tylko udać) a także założyć chustę trójkątną lub zwykły bandaż.
4,5,6 - lekka rana - medyk zakłada bandaż.
- Po zakończeniu wymaganych czynności, ranny od razu wraca do gry bez czekania przez jakiś czas.
- Ranny może zostać odciągnięty w bezpieczne miejsce by uzyskać leczenie. Może pomagać medykowi czy komuś drużyny w przeciągnięciu obok, ale co najwyżej odpychając się nogami. Jeśli ktoś wstanie w takiej sytuacji by przejść obok, to znaczy, że dostał na tyle słabo by od razy wrócić na respa.
- Ranna osoba musi czekać po trafieniu co najmniej 1 minutę. Potem może odejść na respa. Maksymalny czas czekania na medyka to 5 minut. Czyli po pierwszej minucie ranny decyduje czy chce czekać lub nie.
- Bycie uleczonym będzie nagradzane możliwością natychmiastowego powrotu do gry, po zostawieniu bandaża na respie. Reszta osób będzie musiała swoje odczekać. Raczej nie będzie zasady 5x5 a bardziej 5x8 (5 minut czekania lub 8 osób) by premiować właśnie leczenie. Ostateczna decyzja w tej kwestii zostanie podjęta na miejscu gdy będzie już jasna dokładna liczba osób na grze, co jest decydującym czynnikiem.
- Do medyka nie będzie wolno strzelać. Będzie to karane zabraniem stronie przeciwnej bandaża, a tym samym zmniejszenie jej zdolności leczenie. Medyk również nie może prowadzić ognia.
BROŃ I AMUNICJA
W kwestii STG, żeby była jasność. W pierwszym poście jest napisane, że serią strzelają tylko bronie mające poniżej 400 fps i wsparcia. Czyli WSZYSTKIE inne repliki strzelają pojedynczym, w tym również (ale nie tylko) STG. Battle Arena jest terenem gdzie przeważa jednak głównie walka na bliskie i średnie dystanse, dlatego została podjęta taka decyzja. Bezpieczeństwo jest najważniejsze. Bardzo zalecam także by osoby z silniejszymi replikami miały przy sobie boczniaka lub zabrały coś słabszego.
Inny punkt pierwszego postu porusza, że "Można mieć przy sobie max. 300 kulek w dowolnej ilości magazynków. Uzupełniać je można TYLKO na respie. Jeśli to możliwe prosimy o nie używanie Hi-Capów (oczywiście wiadomo, że do niektórych broni nie ma innych magazynków, ale jeśli ma się np. kilka hi-capów, to by te 300 kulek podzielić między nie, a nie wszystkie do jednego)" . To oczywiście zostaje, aczkolwiek Husky natchnął mnie do wprowadzenie jeszcze innych limitów, ale to już zostawiam jako niespodziankę na miejscu ;)
W kwestii Broni Wsparcia w pierwszym poście jest napisane tak: "-Broń wsparcia (zarówno historyczna i nie historyczna) – Strzelec musi mieć co najmniej 1 ładowniczego (można mieć maksymalnie 3). Ładowniczy będą określeni przed rozpoczęciem rozgrywki, a ewentualne zmiany będą mogły nastąpić w przerwie. Strzelec BW może strzelać tylko gdy bezpośrednio obok niego znajduje się co najmniej 1 ładowniczy. Ładowniczy w momencie kiedy strzelec strzela, nie może sam strzelać z własnej broni (bo przecież podaje amunicje ;) ). Jeśli 1 strzelec ma kilku ładowniczych, mogą się oni wymieniać „przy pomaganiu” strzelcowi BW. Broń wsparcia max 550 fps."
Żeby uściślić i uzupełnić. Broń wsparcia może mieć przy sobie do 1500 kulek + każdy amunicyjny może jeszcze mieć dla niej dodatkowe 500 (nie wlicza się w to tych 300 dla siebie). Czyli jeśli jest jeden amunicyjny, to broń wsparcia ma łącznie 2000 kulek. Jeśli jest ich 3, ma 3000 kulek. Te dodatkowe 500 ma być gdzieś odsypane i w razie potrzeby dosypuje się do broni wsparcia. Przez zwrot "Strzelec BW może strzelać tylko gdy bezpośrednio obok niego znajduje się co najmniej 1 ładowniczy" rozumie się, że ładowniczy jest DOSŁOWNIE na wyciągnięcie ręki (mogą się swobodnie poklepać po barku, zbić żółwika czy co tam chcą). Pozostali ładowniczy mogą być max 10 metrów obok strzelca. W przypadku pomieszczeń, to w tym samym, lub maksymalnie pokój obok. Jeśli właściciel BW się na to zgodzi, ładowniczy może przejąć karabin i z niego strzelać, ale także potrzebuje obok siebie drugiego ładowniczego. Zmiana ładowniczych będzie możliwa tylko w przerwach między etapami. W trakcie walki można co najwyżej zrezygnować z tej funkcji, ale nie zacząć ją nagle pełnić."
Haryłku dawaj!