Panama 23.12.1989

Czyli co będziemy robić, jak skończą się nam pomysły na strzelanki.

Moderatorzy: Mazor, Ares1982, zebu

ODPOWIEDZ
Burt
Posty: 151
Rejestracja: 13-03-2011, 20:39
Lokalizacja: Frysztak

Panama 23.12.1989

Post autor: Burt »

Scenariusz część A)

Panama, 23 grudnia roku 1989. Panamskie Siły Zbrojne ponoszą ciężkie straty. Członkowie rozbitych oddziałów zaszyli się w zniszczonym budynku leżącym gdzieś w lesie. Budynek zawiera skład broni, amunicji, żywności oraz wyposażenia, które dało się uratować. Niebawem amerykańscy Rangersi przypuszczą atak...

Cele drużyn:

US Army Rangers;

* zniszczyć budynek podkładając kolejno ładunki wybuchowe pod każdą z czterech ścian,
* wyeliminować obrońców.

Panamskie Siły Zbrojne;

* utrzymać budynek od czasu nadania awaryjnego komunikatu radiowego do przybycia posiłków (30 minut)

Skutki działań:

Niezależnie od tego kto wygra, rozpoczyna się druga część strzelanki;

Scenariusz część B)

Rangersi w obliczu napływu sił wroga postanawiają się wycofać. Jedyną możliwością ratunku jest wyjazd z lasu w konwoju, który prowadzi patrol w okolicy. Nadają komunikat o konieczności wywiezienia osłabionych atakiem żołnierzy, poza teren działań. Aby to mogło mieć miejsce, muszą za wszelką cenę utrzymać drogę. PSZ kontratakuje...

Cele drużyn:

US Army Rangers;

* Utrzymać leśną drogę gruntową do czasu przybycia konwoju (15 minut)

Panamskie Siły Zbrojne;

* Zająć drogę, wyeliminować wszystkich Rangersów.

Zasady rozgrywki, scenariusz część A)

US Army Rangers;

Rangersi mają niewielką przewagę liczebną oraz mogą się respować. W zależności od liczby graczy resp będzie mógł być opuszczany przez 2 lub 3 osoby. Jeden z Rangersów będzie posiadał ładunki wybuchowe. Każdy z graczy druzyny US będzie mógł podkładać ładunki. Jeśli nie zrealizują celów przez 30 minut, przegrywają, a co za tym idzie rozpoczyna się nowa rozgrywka według scenariusza B.

Panamskie Siły Zbrojne;

PSZ nie będzie się mógł respować. Jedno trafienie wyklucza gracza z dalszej rozgrywki. Bronią się przez 30 minut, jeśli choć jeden obrońca zostanie przy życiu i choć jedna ściana nie zostanie wysadzona, PSZ wygrywa.

Zasady rozgrywki, scenariusz część B)

US Army Rangers;

Rangersi ponownie mają niewielką przewagę liczebną, jednak tym razem nie mogą się respować, nie mogą również atakować stodoły. Ich jedynym celem jest zorganizowanie obrony drogi w lesie. Tym razem nie podejmują prób ataku na stodołę. Jeśli utrzymają drogę przez 15 minut wygrywają. Symbolem obrony drogi będzie flaga, której nie będzie mógł złapać chociaż jeden członek PSZ, w przeciwnym razie PSZ wygrywa.

Panamskie Siły Zbrojne;

Mogą się respować na tej samej zasadzie co Rangersi podczas wcześniejszej strzelanki. Ich resp jest w stodole. Celem PSZ jest zajęcie drogi, poprzez złapanie flagi. Jeśli w przeciągu 15 minut żaden z członków PSZ nie złapie flagi, przegrywają.

WAŻNE UWAGI!!!!

1. Podczas ataku Rangersów na stodołę, ich resp będzie na drodze, zaraz obok zakrętu, tam gdzie przeważnie odbywają się ostatnie rozgrywki w danym dniu (ci, którzy znają teren powinni wiedzieć o które miejsce chodzi).

2. Trupy, które się nie mogą respować wychodzą ze stodoły nie utrudniając gry innym graczom i zbierają się w respie drużyny przeciwnej, przykład;

W pierwszej części scenariusza trafieni członkowie PSZ przechodzą do respa Rangersów i sobie tam czekają na koniec.

W drugiej części scenariusza trafieni Rangersi przechodzą do respa PSZ.

3. Konieczne jest dokładne i bezbłędne przestrzeganie czasu rozgrywki.

4. Jak widać pierwsza część scenariusza to gra polegająca na znanym wszystkim ,,wysadzaniu" danego punktu. Druga część scenariusza to znowu typowa gra na przechwycenie flagi.

5. Obrona drogi nie dotyczy miejsca, naprzeciwko stodoły! Rangersi bronią części drogi położonej mniej więcej tam, gdzie mieli wcześniej respa. Zalecam, aby flaga była na zakręcie. Wiadoma sprawa, że linia obrony Rangersów musi być odpowiednio oddalona od respu PSZ.

6. NAJWAŻNIEJSZE, atakujący Rangersi nie mogą sobie ,,tak o" rzucić petardy mniej wiecej w kierunku ściany. Każdy ładunek musi być starannie podłożony pod, lub jak się nie da inaczej obok winkla. Nie można podkładać ładunków na całej długości ściany, jedynie w punckie styczności dwóch ścian, czyli wysadzamy wszystkie cztery kąty stodoły.

7. Obrońca, który nie został trafionya znajduje się blisko wysadzanego kąta, to w momencie wybuchu uważany jest za wyeliminowanego. Np. jak ktoś siedzi sobie w kanciapie i strzela przez znienawidzone przez atakujących okienko i wtedy słyszy ktoś że wysadził kąt, przy którym się znajduje, musi się przyznać zupełnie jak by został postrzlony. Jeśli jednak stoi w odległości minimum 5- 7 metrów od wysadzanego kąta może grać dalej.

Co o tym sądzicie? Kiedy możemy wcielić ten scenariusz w życie?
Ostatnio zmieniony 25-04-2011, 22:54 przez Burt, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Mazor
Posty: 2027
Rejestracja: 23-01-2010, 20:27
Lokalizacja: Frysztak

Post autor: Mazor »

Scenariusz bardzo mi się podoba. Nic dodać, nic ująć. Jasne i przejrzyste. Połączenie dwóch typów rozgrywki jest dobre. Mam nadzieję, że zagramy ten scenariusz już na dniach.
Awatar użytkownika
zebu
Kapitan
Kapitan
Posty: 3840
Rejestracja: 07-12-2008, 08:28
Lokalizacja: Bajdy k/Krosna

Post autor: zebu »

Też mi się podoba ;-) Ale będzie ciężko zarówno w przypadku części A jak i B ;-)
ZEB'U
Burt
Posty: 151
Rejestracja: 13-03-2011, 20:39
Lokalizacja: Frysztak

Post autor: Burt »

Dlaczego miałoby być ciężko? Na dobrą sprawę to normalna strzelanka polegająca na podkładaniu petard i łapaniu flagi. Nie rozumiem. Mam nadzieję że nie masz tutaj na myśli spraw organizacyjnych.
Awatar użytkownika
zebu
Kapitan
Kapitan
Posty: 3840
Rejestracja: 07-12-2008, 08:28
Lokalizacja: Bajdy k/Krosna

Post autor: zebu »

Chodziło mi tylko o to, że ostatnio było ciężko podłożyć nawet jeden ładunek pomimo iż ja praktycznie cały czas przesiedziałem w respie :mrgreen:
ZEB'U
Burt
Posty: 151
Rejestracja: 13-03-2011, 20:39
Lokalizacja: Frysztak

Post autor: Burt »

Aha, spoko :) O tym pomyślałem i dlatego obrońcy się nie uzupełniają. Poprzednio nie było absolutnie żadnych szans na udany atak. Teraz atakujący się będą respować, zaś obrońcy nie. Jest całe pół godziny na wyłuskiwanie pojedynczo każdego obrońcy. Na dobrą sprawę ze względu na nieograniczoną możliwość respowania Rangersi będą mogli uderzać falami, eksperymentując na sposobach ataku, na pewno kogoś trafią. Moim zdaniem szanse są w końcu wyrównane. ;) Walki będą niesamowicie zaciekłe, mam oczywiście taką nadzieję :D
Awatar użytkownika
maciek
Posty: 218
Rejestracja: 14-03-2011, 18:59
Lokalizacja: Krosno/Szczepańcowa

Post autor: maciek »

Fajnie to wygląda ale na taki scenariusz nie może być ani za dużo, ani za mało ludzi bo jak wiadomo stodoła dużym "budynkiem" nie jest.
________________
POZDRAWIAM
Awatar użytkownika
zebu
Kapitan
Kapitan
Posty: 3840
Rejestracja: 07-12-2008, 08:28
Lokalizacja: Bajdy k/Krosna

Post autor: zebu »

Na dobrą sprawę i tak bardzo rzadko jest nas ponad 10-ciu więc nie ma problemu
ZEB'U
Awatar użytkownika
Grigori
Posty: 425
Rejestracja: 28-04-2011, 16:32
Lokalizacja: Kobyle

Post autor: Grigori »

Myślę że będzie fajna zabawa.
Awatar użytkownika
zebu
Kapitan
Kapitan
Posty: 3840
Rejestracja: 07-12-2008, 08:28
Lokalizacja: Bajdy k/Krosna

Post autor: zebu »

Witaj na Forum Towarzyszu ;-)
ZEB'U
ODPOWIEDZ